Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Alle barnehager/kontaktinfo

Bjørnehiet familiebarnehage, Elvenes

Bilder fra barnehager og barnehageavdelinger i Sør-Varanger kommune

Bjørnehiet Familiebarnehage ligger i naturskjønne omgivelser på Elvenes, ved Rundvannet, med naturen som nærmeste nabo. Uteområdet består av lekeapparat, akebakke og gapahuk. Innemiljøet er preget av en hjemlig atmosfære med lyse farger på vegger og inventar.

Bugøynes barnehage

Bugøynes barnehage ble åpnet 17. februar 1988 på Tyttebærsletta. I 1997 ble barnehagen flyttet ned til bygda i nærheten av skolen, og sfo og helsestasjon ble påbygd barnehagen. Barnehagen har en avdeling med 18 plasser for barn fra 0 – 6 år, hvor barn under 3 år tar to plasser inntil det året de fyller 3. Barnehagen tilbyr 50 og 100% plass. 

Hesseng barnehage

Hesseng barnehage
Midt i naturen!

Hesseng Barnehage er en kommunal barnehage som ligger sentralt på Hesseng. Den ble åpnet høsten 1987 med to avdelinger, og utvidet til fire avdelinger i 1992. Barnehagen har 72 plasser i alderen 0 – 6 år, to enheter, med liten og stor avdeling på hver enhet. Enhetene heter Blåbær og Multebær.

Hovedmål: Vi skal være å være tett på barna slik at vi kan støtte de i deres utvikling mot å bli trygge og glade barn som mestrer samspill med andre. Gjennom fysisk aktivitet, lek, læring og sosialt samspill skal alle barn få oppleve inkludering, vennskap, mestring, livsglede, og følelse av egenverd.  
Visjon: Robuste barn for fremtiden.

Jakobsnes barnehage

Grunnsynet i Jakobsnes barnehage bygger på en helhetlig pedagogisk tenkemåte. Mennesket er et tenkende, følende og handlende vesen, derfor må alle miljøer vi befinner oss i sees i en sammenheng

.Jakobsnes barnehage_310x231.jpg

Kirkenes barnehage

Kirkenes barnehage avdeling Askeladden_310x233.jpg

Kirkenes barnehage jobber for å være en inkluderende barnehage, hvor vi alle har en plass i et fellesskap der vi gjør hverandre bedre. Vi mener at Tillit, lojalitet og respekt er tre viktige faktorer for å utvikle en god barnehage. Dette er utgangspunktet for et godt samarbeid mellom ansatte, barn og foreldre.

Knausen barnehage

hjemmeside.jpg

Det er de voksne som ansatte i barnehagen som har avgjørende betydning for kvaliteten her. Vi arbeider daglig for at vi skal se hverandre, være åpne og bevisste voksne som reflekterer over hvordan vi er i relasjoner, handlinger og væremåte. Både mot barna, foreldre og hverandre som kollegaer. Vi har et høyt fokus på lek og vennskap, språkarbeid, natur og uteliv.

Pasvik barnehage

Pasvik barnehage

Alle barn skal oppleve trygghet, lek, læring og mestring i et miljø som er preget av nærhet, glede og omsorg.

Prestøya barnehage

Prestoya.jpg

Først i rekka er å gi barna en god start på livet der lek og læring går hånd i hånd. Vi ønsker å være en barnehage der barna opplever trygghet, omsorg, anerkjennelse, respekt og toleranse, vennskap, humor og mestring/utvikling gjennom lek og læring i barnehagehverdagen.

Rallaren barnehage

Rallaren barnehage

Vi skal jobbe for å skape gode hverdagsøyeblikk sammen med barna, der vi skal kunne se enkel barnet og prøve å forstå hver og enkelt barns uttrykk. Der trygghet, omsorg, felleskap, vennskap, lek og læring går hånd i hånd.

Sandnes barnehage - Goađat Mánáidgárdi

 Sandnes barnehage_310x233.jpg

I barnehagen skal barn få leke. Lek er barnas liv, det er deres måte å bearbeide, øve seg på, bli sterke og kloke, lære seg å samarbeide, få venner. Det er gjennom leken de forbereder seg på det livet de skal vokse opp til.

Skytterhusfjellet barnehage

skytter 1.jpg

Skytterhusfjellet barnehage ble åpnet i 2013. Barnehagen har tre enheter; Fjorden, Vidda og Fjellet, som hver har barn i alderen 0-6 år. Skytterhusfjellet barnehage er godkjent for 108 barn.

Villaveien naturbarnehage SA

Bilde villaveien barnehage

Besøk deres hjemmeside her.

Villaveien Naturbarnehage SA er en privat andelsbarnehage som foreldrene eier sammen. Hvert barn er unikt og lærer på forskjellige måter, vår jobb som voksne er å finne nøkkelen til god læring for hvert enkelt barn. Vi er gode på å se enkelt barn og følge opp barnets behov sammen med foreldrene. Samtidig må vi se egenverdien av barndommen og fremme livskvalitet i hverdagen til barna.