Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Scooterløyper - varsel om stengning

Løype 14 fra Vintervollen til Grensen stenges fra i dag da veien nå brøytes opp! I tillegg er Neidenelven usikker mot utløpet og vi må dermed stenge nedre del av løype 6 mot Kotala

Scooterløype

Åpne nye dører i april!

-          Litt informasjon om aktivitetene i Barentshallene Sør-Varanger KF denne aktive våren

April er en spennende måned for oss. Denne uka har vi levert gjerder og rigget tribune til Snowcross VM i Kirkenes, som nok er spennende for enhver å få med seg. Vi ønsker Kirkenes Motorklubb og alle deltakerne lykke til med arrangementet!

Du kan også, bokstavelig talt, åpne nye dører i Fjellhallen Kirkenes denne helga. Lørdag 20. april arrangeres Aprilstevnet i bryting av Kirkenes Atletklubb. Enda en stor idrettsaktivitet, som arrangeres for 54. gang.

Neste helg nevner vi selvsagt også at det arrangeres festival i Fjellhallen med Grenseløs Vår

I Barentshallen på Hesseng monteres det i disse tider ventilasjon ut til hallen. Et lite, men viktig tiltak for å forbedre luftkvaliteten til alle som fremover skal benytte hallen til trening, messer, festivaler og alt annet som arrangeres der. Vi forventer også en reduksjon av radon, som vi overvåker med trinnmålinger.

Barentsbadet er også i full drift med folkebad både sent og tidlig. Åpningstidene finner du her https://www.svk.no/aapningstider-og-priser.592802.no.html. I tillegg kommer det denne helgen deltakere fra både Snowcross og Ungdommens Kulturmønstring på besøk i løpet av helga.

I bassenget gjennomføres det også vedlikehold i både april og mai. Den 28. og 29. mai planlegger vi Bassengforum Finnmark, hvor flere av de som drifter bassengene i Finnmark møtes til kompetanseheving, deling av erfaringer og samarbeid for best mulig bassengtilbud i fylket.

Riktig god helg til alle 😊

Aktivitet i uken som har gått

Scooterløyper - åpen for kjøring

Noen scooterløyper er åpnet nå før jul og flere kommer nok snarlig etter nå. Det er ennå tynt med snø mange plasser og noe overvann og vi ber førere være obs!
Kommunestyret har også nå den 6.des vedtatt å fjerne den kommunale scooterløypeavgiften og vi oppfordrer derfor til innmelding i Sør-Varanger Snøscooterforening!

Se åpne løyper her
Ongajærvi 2022