Under årets Finnmarksløp som går av stabelen 11 til 19 mars 2022 blir det ny trasé inn til Kirkenes .

Den nye traseen vil komme langs Pasvikveien, ned Storgata, inn Kielland Torkildsens gate og via Pasvikveien til paviljongparken hvor sjekkpunktet vil finne sted.

Utkjøring fra paviljongparken blir via Kongens gate og opp Storgata.

For avvikling av løpet snølegges det ene kjørefeltet med nedsenket snøsåle i kryss. Denne aktiviteten vil startes opp mandag morgen den 14 mars 2022

I den forbindelse ber vi om at beboere flytter biler som står parkert i disse gatene til kl. 07:00 mandag 14.03.22

Videre kan vi informere om at kjøring til eiendommene vil være tillatt under løpsavviklingen, men vi henstiller publikum til å bidra til en vellykket gjennomføring med å redusere kjøringen til det absolutte nødvendige i området under løpet.

De første deltakerne er ventet inn til Kirkenes tirsdag morgen den 15.mars mens de siste er forventet avreist torsdag formiddag den 17.mars.

Finnmarksløpet’s Siida vil være på torget, som følge av det vil Kielland Torkildsens gate være stengt for trafikk mellom Parkveien og Pasvikveien(ved Joker) fra 14.03 kl. 18:00 til 15.03 kl. 22:00

Det vil også arrangeres barneskirenn og hundekjøring for barn i sentrum under arrangementet, dette vil foregå på fortauet langs Wiulls gate, Rådhusgata og inn Dr. Wessels gate og ned Hans Kirkegaards gate.

Her henstilles publikum å benytte fortau på motsatt side under arrangementet.

Kommunevåpen til outlooksignaturSør-Varanger kommune

-  En grensesprengende kommune -